Blondinbella och Spotlife = fake?

Jonatan Wiik gick ut igår med om att Blondinbellas miljonlön bara är fake! Jag har försökt att fatta detta själv, men det går sisådär.. här kommer ett sammanfattat inlägg vad han har skrivit på sin blogg www.riktigtblogg.com !




Bellas “miljonlön” – En enda stor bluff? Svar: Ja.

 

 

Enligt Blondinbella så ska detta företag som inte tjänar tillräckligt med pengar för att kunna betala ut nån lön alls till sina anställda och sina grundare helt plötsligt betala ut 1 miljon kronor om året + skatt i lön till henne. Ja det låter ju verkligen trovärdigt…

Har själv tecknat ett guldkantat avtal värt 10 miljoner kronor

Själv så har jag precis tecknat ett guldkantat avtal med mitt egna bolag EQData Group Aktiebolag. Bolaget kommer att anställa mig som konsult och betala mig 10 miljoner kronor om året i lön

Samtidigt så kommer jag klimatkompensera för min glädje över detta, dvs mina extra andetag jag tar då jag blir upphetsad över detta, genom att låta ett annat bolag jag äger fakturera mig för mina utsläpp. Avgiften för dessa utsläpp kommer att uppgå till 10 miljoner kronor om året….

Bellas bluff synad

Förstår ni vad jag är ute efter? Blondibella kontrollerar både Spotlife AB och Blondinbella AB och kan genom att skicka fakturor fram och tillbaks få hur många miljoner som helst i lön om hon vill.

Låt mig göra en annan jämförelse.

Jag tecknar ett avtal värt 100 miljoner, får 100 mille om året i lön!

Har precis tecknat ett lukurativt avtal med mig själv, jag kommer att betala ut 100 miljoner kr i lön åt mig själv varje år! Jag tar en tusenlapp av mina egna pengar, ger mig den, sedan lägger jag tillbaks den i min plånbok. Ger mig sedan en till tusenlapp, nu har jag ju fått 2000 kr! Upprepar sedan samma procedur ytterligare 99 998  gånger under året och vips så har jag fått en lön på 100 miljoner kr under året

 

Sorry Bella, den bluffen gick vi inte på. Bättre lycka nästa gång, varför inte rådgöra med Tyra Sjöstedt då? Hon är ju expert på att ljuga. Lycka till!"


Det har alltid varit något konstigt med denna lön, Jonatan Wiik kanske har rätt för en gångs skull!



Ttyl my biatcheez =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

det var det dummaste jag hört. självklart går det inte att göra så om man inte vill åka dit för grov ekonomisk brottslighet.

2010-05-19 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0